Blik i jest! Czyżby najszybszy sposób płatności? #blikijest

Blik - pik pik i jest. Dzisiaj będzie o najszybszym znanym mi sposobie płatności w sklepach internetowych. Skupię się głownie na nich, bo z tych korzystam. Jednak Blik pomoże nam także; wypłacić gotówkę z bankomatu oraz rozliczyć się z znajomymi za obiad, ponieważ umożliwia nam wykonywanie przelewów na telefon. Ta ostatnia opcja nie jest aż tak bardzo popularna w Polsce, za to robi furorę w Azji gdzie umożliwia to na przykład aplikacja Alipay. Czasem żałuję, że u nas nie jest to popularniejsze i że PayPal nie stara się zakorzenić tego w zwyczajach europejczyków. Ale kto wie, może Blik da rade? Bardzo na to liczę.

Blik- co to w ogóle jest?

Kiedy ja pierwszy raz usłyszałam o nim kilka miesięcy temu to pomyślałam: pewnie jakieś kolejne dziwactwo o którym zapomni się z biegiem lat. Nie powiem żeby przychylnie na nie patrzyła, tym bardziej, że informacji w internecie nie było za wiele. A te które były znajdywały się tylko na stronach banków, a tym nie zawsze ufam; dużo kruczków i za dużo czytania regulaminów. Przez ostatnie miesiące wiele się zmieniło, logo Blika coraz częściej zaczęłam widywać w sklepie. W internecie pojawiły się ciekawe artykuły, a za samo korzystanie z Blika można otrzymywać profity. Więc tak chcąc, nie chcąc pomału przekonywałam się do pierwszego użycia. "Gwoździem do trumny" okazał się być projekt TRND, do którego udało mi się dostać. I to skutecznie mnie zachęciło.
Blik to serwis, aplikacja służący do; wykonywania płatności internetowych, płatności w sklepach, wypłat z bankomatów oraz przelewów na telefon między użytkownikami blik. Jednym słowem jest to hm... nowa (po cichu dodaję- najlepsza i najszybsza) metoda płatności.

Moje pierwsze zakupy z BLIK

Na pierwsze zakupy za pomocą Blika zdecydowałam się na zakupy internetowe i zakup szkła hartowanego na telefon. Zakupy zrobiłam w sklepie 3mk. Korzystamy z folii tej firmy już  kilka lat i jak do tej pory nas nie zawiodła. Żeby było szybciej to pominę wszystkie kroki związane z rejestracją i wyborem produktu i przejdę od razu do płatności. W moim przypadku, aby zapłacić za pomocą Blik'a, musiałam wybrać sposób płatności: szybki przelew tpay.com
Po potwierdzeniu zamówienia zostałam przekierowana na stronę płatności, gdzie wybrałam płatność za pomocą Blik.
Na następnej stronie musiałam już podać kod Blik, który został wygenerowany w aplikacji mojego banku. Uprzednio musiałam pobrać aplikację na telefon, włączyć ją, kliknąć logo Blika i po zalogowaniu się na konto wyświetliło mi kod. Na przepisanie którego miałam 2 minuty.







Następnie pozostało już tylko czekać na potwierdzenie transakcji oraz na powrót strony w przeglądarce do sklepu.









Gdzie wyświetlono mi komunikat o przyjęciu płatności. Cała płatność nie trwała nawet pól minuty, co wydaje mi się być mega szybkie i na pewno wygodniejsze niż przepisywane numeru karty.









Podsumowanie

Będzie raczej krótkie, bo nie mam na co narzekać. Płatność odbyła się szybko, bezpiecznie i wygodnie. Cały proces okazał się być prostszym niż wygląda. Jeśli chodzi o mnie to na pewno jeszcze nie raz chętnie z niego skorzystam. Tym bardziej, że nie zdarza mi się nosić pieniędzy przy sobie, a karcie płatniczej czasem zapominam lub nie biorę jej z przyczyn prosto wygodnickich. telefon natomiast biorę prawie zawsze ze sobą, więc od teraz też i pieniądze. :) 
Mam wielką nadzieję, że BLIK przyjmie się u nas lepiej niż PayPal i że nikt nie popsuje go dziwnymi ulepszeniami. Na tą chwilę widzę same plusy. Zobaczymy co będzie po następnych transakcjach. 

Komentarze

Wybrane dla Ciebie

instagram @testownisko